T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
HATAY / ANTAKYA - Toki Şehit Ömer Faruk Adaş İlkokulu

Rehberlik Servisi

Şbt

Kadına yönelik şiddet, farklı toplumlarda, farklı kültürlerde yaşayan gelir ve eğitim düzeyi ne olursa olsun kadınların ortak sorunu olup yalnızca özel alanda değil, toplumsal ve kamusal alanda da yaşanmaktadır. Bu sorunun büyüklüğünün ve yaygınlığının farkında olarak gerek ülkemizde gerekse dünyada; kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları, üniversiteler, meslek örgütleri, özel sektör ve medya gibi toplumun tüm kesimlerinin dâhil olduğu ortak ve kararlı bir mücadele yürütülmektedir. Bu bağlamda; yasal düzenlemeler yapılmakta, duyarlılık ve bilinç artırmaya yönelik kampanya-proje-eğitimler gerçekleştirilmekte, şiddete uğrayan ya da uğrama tehlikesi bulunan kadınların başvurabilecekleri uygun mekanizmalar oluşturulmakta ve rehabilite edilmelerini sağlamak gibi destekleyici hizmetler sunulmaktadır. Kadına yönelik şiddeti ortadan kaldırmaya yönelik yürütülen tüm bu çalışmalarda büyük ilerleme yaşanmış, mücadelenin tüm boyutlarında önemli değişiklik ve gelişmeler gerçekleşmiştir. Özellikle, 20 Mart 2012 tarihinde yürürlüğe giren 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun, 6284 sayılı Kanunun etkin uygulanması, kadına yönelik şiddetle mücadelede kurumsal olarak sorumlulukların belirlenmesi ve uygulamadan kaynaklanan aksaklıkların giderilmesi amacıyla17 Aralık 2019 tarihinde Adalet Bakanlığı tarafından "Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair KanununUygulanması" konulu 154/1 Sayılı Genelge; 01 Ocak 2020 tarihinde ise İçişleri Bakanlığı tarafından "Kadına Yönelik ŞiddetleMücadele Genelgesi" yayımlanmıştır. Tüm bu yeniliklerle, bu alandaki yasal altyapının güçlendirilmesini sağlamış, şiddetle mücadeleyi bir üst seviyeye taşımıştır. Kanun ile kadın ve aile bireylerine yönelik şiddete geniş bir perspektifle bakılması mümkün olmuş, mücadelenin gerek önleme, gerek koruma gerekse cezalandırma ve tazmin boyutlarına hizmet edecek geniş kapsamlı düzenlemeler getirilmiştir.